Dansk  English  Facebook  E-mail   (+45) 59 91 92 93

AyurVeda - lev sundt, sov godt

Et kursus i personlig sundhed
Dette sundhedskursus tager sit udgangspunkt i AyurVeda, verdens ældste sundhedssystem, som i vor tid er blevet genoplivet af Maharishi Mahesh Yogi i samarbejde med førende AyurVeda-eksperter og læger. Det er et enestående system, der tager hele menneskelivet i betragtning, ikke mindst det aspekt af tilværelsen, der har med trivsel og menneskelig udvikling at gøre.

Et sundheds- og udviklingsprogram

Målet med kurset er, at den enkelte kursusdeltager får en dybere og mere hel forståelse af at sundhed og menneskelig udvikling hænger sammen. Sundhedens udfordring kan vanskeligt løses hvis ikke den understøttes af personlig udvikling. Derfor er et ayurvedisk tilrettelagt program, der viser udviklingsmuligheder for den enkelte, nødvendigt.

Om at rette op på ubalancer, inden de bliver til sygdomme

Med kurset ’AyurVeda – lev sundt, sov godt’ ønsker vi at skabe den ideelle ramme til at arbejde målrettet med at opbygge fysiologi og udvikle bevidstheden. Vi vil formulere og anvende et sundhedsbegreb, som går videre end hidtidige forestillinger om holistisk sundhed.

AyurVeda råder over årtusindgamle metoder, som kan afsløre ubalancer i fysiologien, og AyurVeda råder over mange forslag til, hvordan man kan tage hånd om dem i tide.

Udbyttet bliver en indsigt i AyurVeda, som nedsætter risikoen for sygdom, og som virker maksimalt fremmende på den menneskelige vækst og trivsel.

Velkommen til et livsfornyende kursus på Højskolen for Bevidsthedsudvikling

Nogle eksempler på foredragstitler og delemner i kursusforløbet:

Sundhed og sygdom i helhedsperspektiv
Hvorfor bliver vi syge, og hvordan fjerner vi årsagen til vore lidelser?

De grundlæggende fysiske og psykiske tilstande
og deres forskellige typer af ubalance

Din føde skal være din medicin
Lægeurter og plantemedicin i den daglige husholdning

Sådan bliver man yngre og mere kreativ år for år!
Om den seneste forskning i mulighederne for at vende aldringsprocessen

Højere bevidsthedstilstande
De syv stadier i menneskets udviklingsproces

Sthapatya Veda
En vision af arkitektur og byplanlægning, der opbygger sundheden og skaber harmoni og fremgang

Introduktion til vedisk astrologi
Verdens ældste metode til bedre livsplanlægning. Om hvordan man forudberegner stærke og svage livsperioder i et menneskes liv.

Hvad der er sundt for den ene er måske skadeligt for den anden
Hvilke sundhedsprogrammer passer til de forskellige former for ubalance?

Transcendental Meditation
Livsfornyelse gennem dyb hvile

Ayurvedisk madlavning
Hvad er rigtig ernæring for de forskellige mennesketyper

Om at lytte sig til sundhed.
Introduktion til ayurvedisk musikterapi

Ta´ middagen med dig.
Enkle middagsretter, du ikke kan lade være med at lave.
Introduktion til termokandemiddag

Undervisere