En højskole for bevidsthedsudvikling

Højskolen er en skole for bevidsthedsudvikling. Vores undervisning tager sit udgangspunkt både i ældgammel livsvisdom og i moderne videnskabelig forskning. Desuden henter vi vores inspiration i Maharishi Mahesh Yogis lære om bevidstheden, hvis praktiske aspekt, Transcendental Meditation, kan læres på nogle af vore kurser.

Vores målsætning - udvikling af hele mennesket

Sundhed er det samme som helhed - det at være et helt og integreret menneske, hvor krop, følelser og forstand indgår i et frugtbart og harmonisk samspil. På Højskolen for Bevidsthedsudvikling søger vi på mange forskellige måder at befordre udviklingen mod en sådan integreret tilstand. Men vores vigtigste målsætning er at hjælpe den enkelte kursusdeltager til at komme i bedre kontakt med sig selv og sin egen indre visdom. Dybest set behøver vi ikke mere for at leve vort liv optimalt - i balanceret vækst, helhed og harmoni med naturens love.

Resultatet af bevidsthedsudvikling

Og vi er praktiske mennesker, der ønsker os mest mulig udvikling og glæde af det liv, vi har fået. ’Åndens løsen er bedrifter’ sagde Grundtvig engang. Kontakt til vores fælles åndelige udgangspunkt dybest inde er den mest praktiske formular til at styre livet i en stadig bedre retning. Vi har forsøgt at formulere dette på et lidt mere filosofisk måde i vores værdigrundlag.

Men hvis du går efter direkte erfaring, er du nok nødt til at besøge os.

Vi byder dig hjertelig velkommen på Højskolen for Bevidsthedsudvikling