Musik, sangskrivning og performance

Musiklinjen er både for dig, der altid har ønsket at stifte bekendtskab med musikkens forunderlige verden, men aldrig har fået gjort noget ved det, og for dig, der allerede er godt i gang.

På musiklinjen kan du få undervisning i sang, sangskrivning og i at spille på et instrument.

Musik og sangskrivning

Alle kursister får mulighed for at få trænet deres stemmer gennem korsang, og du vil komme til at opleve glæden og energien ved at synge flerstemmigt.

Drømmer du om at skrive og producere dine egne sange, men mangler et skub i den rigtige retning? Eller er du allerede rutineret sangskriver og har brug for et sted med tid og plads til bare at få skrevet igennem? Måske endda færdiggøre nok sange til en ny CD eller indspille dine sange? Alt dette kan du gøre i smukke og rolige omgivelser 100 meter fra havet på musiklinjen.

Her er plads til alle, uanset hvor musikalsk, du er, eller hvilket niveau, du er på. Den eneste fællesnævner er, at vi deler en glæde ved musik og sang, og at vi er interesserede i at udvikle vores kreative potentiale gennem meditation, yoga og sund levevis.

Eksempel på musik skrevet, komponeret og produceret på højskolen:

Anden undervisning

Vi underviser også i komposition, og du kan lære at bruge computeren som instrument i vores lydstudie (Protools, Logic).

Du vil komme til at mestre den helt basale musikteori og opnå kendskab til tonearter, intervaller, skalaer og akkorder. I hørelære vil vi øve os i at aflytte sange og derefter spille dem.

I et separat fag vil vi studere musikhistorien, både den klassiske og den rytmiske, med henblik på en dybere forståelse af musikken og kulturens udvikling.

Musik, sundhed og selvudvikling

Musik påvirker vores bevidsthed på forskellige måder afhængig af musikkens art. Musik kan gøre os glad, bange, stresset, trist - alverdens følelser, kan vækkes i os. Vi har erfaring med, at vi ved at udvikle vores bevidsthed udvikler vores kreative og musikalske evner, så vi kan skabe musik, der virkelig rører.

På dette kursus lærer du teknikken Transcendental Meditation til at dykke ind i dig selv, til kreativitetens, sundhedens og livsglædens kilde. Derfra udspringer originalitet. Ved at gå dybere i dig selv kommer du tilsvarende dybere i musikoplevelsen, både når du praktiserer for dig selv og i samspil med andre.

Som et element i kurset indgår gæsteforedrag og koncerter med dygtige og inspirerende musikere, som vil løfte musikforståelsen op på et højere niveau. Og så skal vi naturligvis have det rigtig sjovt og hyggeligt sammen.

Du vil opleve suset ved at optræde foran et publikum, når vi i løbet af kurset afholder koncerter foran et fantastisk nærværende publikum, som du kan øve dig i at optræde for. Fold dig ud og gro i dit helt eget tempo og selvfølgelig i trygge omgivelser.

Velkommen til et inspirerende kursus på Højskolen for Bevidsthedsudvikling.